Wie is Logopediste Aline?

Logopediste | Stottertherapeut Aline 

Ik ben Aline De Wolf.  Ik ben logopediste,  maar ook gespecialiseerd stottertherapeut,  leerondersteuner en leerkracht.  Dat allemaal met maar één doel: kinderen helpen om  sneller en beter te ontwikkelen.

Na meer dan vijf jaar ervaring met het werk in multidisciplinaire setting,  start ik mijn eigen logopedische praktijk ‘De Taalvlinder’. Binnen de praktijk staat kwaliteit, verbondenheid en bijscholing centraal . Zo voorzie ik ouders en hun kinderen van de meest recente wetenschappelijke ontwikkelingen, tips,  adviezen en therapie.

Verder ben ik gespecialiseerd in het werken met kinderen. Ik hielp meer dan 200 kinderen met leermoeilijkheden, taalmoeilijkheden, articulatiemoeilijkheden, slikken of stotteren.  Ik ga voor ontwikkelingsgroei waarin succeservaring,  autonomie en progressie centraal staat.

 

10 weetjes over mezelf

  1. Ik ben 26 jaar oud (bijna 27). 🎂
  2. Ik ben een dierenliefhebber in hart en nieren😻🐶🐴
  3. Ik ben getrouwd met Daan, de meest zorgzame man ter wereld. 👰🤵
  4. Je vindt mij bijna elk weekend in de keuken. Hello bake-time. 👩‍🍳
  5. Ik ben voornamelijk extravert. 👋🏽
  6. Creativiteit is mijn ding🎨
  7.  Ik hou van kinderen in alle soorten en maten 👶🏼
  8. Ik word blij van kindertekeningen💕
  9. Het liefst van al ga ik in het weekend op avontuur in de natuur 🌳
  10. Ik ben een echte doorzetter 🦸‍♀️

Gevolgde opleidingen

 

 

Algemeen

  • Logopedie & Audiologie (2018)
  • Leerkracht Wiskunde / Nederlands (2020)

Stotteren               

  • European Stuttering Specialisation (2020)
  • KIDS – directe stottertherapie bij lagere schoolkinderen (2022)
  • Mini-KIDS – directe stottertherapie bij jonge kinderen (2023)
  • Demands & capacities model (2024)
  • Stottermomenten kneden (2024)

Slikken

  • OMFT -basiscursus oro-myofunctionele stoornissen (2020)
  • OMFT – verdiepingscursus oro-myofunctionele stoornissen (2024)
  • Slissende slangen – de aanpak en behandeling van de /s/-klank (2023)

Taal

  • Hodson & paden – cyclische aanpak voor ernstig onverstaanbare kinderen (2024)
  • Studiedag dysfasie – kinderen met een taalontwikkelingstoornis (2024)
  • Introductie tot IMPACT (LSC Kempen)

Leren

  • Taal in blokjes (LSC Kempen)
  • Studiedag Rekentrappers (LSC Kempen)